China reis 2016

China reis

We zijn van Zaventem vertrokken richting Schiphol en van daar met een rechtstreekse vlucht naar Hong Kong.

20160913_075845304_iosDe eerste dag hebben we al onmiddellijk een bezoek gebracht aan de VTAA, eigenlijk zowat het hoofdkwartier van Wing Chun wereldwijd, en mochten we diverse grootmeesters ontmoeten zoals GM Roland Tong, student van GGM Ip Man van 1954 tot 1972. Maar ook een leuke ontmoeting met GM Lui Ming-Fai uit Macau.

Sifu Ive moest Siu Lim Tao uitvoeren voor de ogen en keurende blikken van 4 grootmeesters en volgens GM Kwok waren ze allemaal onder de indruk.

20160914_052115576_iosDe volgende dag bezochten we het graf van GGM Ip Man en de tempel die er vlakbij ligt. We betoonden respect bij het graf en GM Kwok vroeg enkelen om ook hier Siu Lim Tao uit te voeren en er werden ook vele foto’s genomen.

In de namiddag gingen we naar het Bruce Lee Museum en ’s avonds was er een seminarie in de universiteit van Hong Kong waar ook enkele grootmeesters aanwezig waren.

De 3de dag namen een hindernis volle tocht naar het vasteland van China en mochten onze gids Philip ontmoeten, een verhaal apart.

20160915_151043460_iosToen we ’s avonds iets gingen drinken kwamen we Dennis To tegen die Ip Man speelde in de Ip Man Zero film. We werden uitgenodigd om mee aan tafel plaats te nemen en met hem kennis te maken. Hij kende uiteraard GM Kwok en kwam zelfs even naar de Ip Man Tong de volgende dag.

In de Ip Man Tong betoonden we ook respect aan GGM Ip Man met de uitvoering van de Siu Lim Tao, Sifu Ive met Chum Kiu en GM Kwok met Biu Gee.

20160924_193458000_iosNadien bezochten we de rest van het complex en gaven nog een demonstratie voor een 200-tal toeschouwers op het binnenplein van de Hung Gar school daar, een prachtige locatie en een hele eer om dat te mogen doen.

’s Avonds werden we uitgenodigd voor een diner door de Choy Li Fat school waarna we ook de school bezochten en waar sommigen een behandeling kregen woor diverse kwaaltjes.

20160917_035507695_ios De volgende dag zijn we gestart met een bezoek aan het huis van GGM Ip Man dat werd omgebouwd naar een museum.

Ook daar gaven we een kleine demonstratie en werd er ook een korte les gehouden. Het was een hele eer om op die plaats een les te mogen geven.

Nadien werden we uitgenodigd om thee te drinken met de verantwoordelijken.

20160917_083439553_iosIn de namiddag reden we naar de grote Boeddha waar we maar even konden blijven maar waar ook weer vele foto’s werden getrokken.

En natuurlijk moest Glenn weer op de foto met enkele locale dames zoals zo vaak enkel dit keer mochten wij er ook op staan :-).

img_1723De laatste avond gingen een aantal mensen nog terug voor een behandeling naar de Choy Li Fat school.

Sifu Ive en mezelf gingen een paar oude bekenden opzoeken en thee drinken in een lokale thee shop.

Op zondag reden we terug naar Hong Kong en na het inchecken gingen we dan verder naar Macau met de veerboot.

macau04In Macau werden we door onze vrienden daar hartelijk ontvangen en ook weer uitgenodigd voor een superlekker en uitgebreid diner.

In een aparte ruimte van het restaurant werden we verwend met lekker eten en geschenken.

Het was een hele eer om deze avond te kunnen doorbrengen in het gezelschap van de dochter, op de foto met Sifu Ive, en de kleindochter van GGM Ip Man. Evenals met nog 4-5 grootmeesters met o.a. GM Roland Tong met vrouw en dochter.

img_1730De laatste dag zijn we terug gegaan naar de VTAA omdat GM Ip Chun daar was en het toch ook leuk was voor de studenten om hem in levende lijve te ontmoeten.

In de namiddag zijn we dan gaan shoppen om toch wat souvenirs te kunnen meebrengen.

20160919_113912458_ios’s Avonds zijn we dan nog naar Victoria’s Peak gegaan met de boot en hebben ook daar nog wat gewinkeld en genoten van het mooie uitzicht over Hong Kong.

We hebben de reis afgesloten met een laatste drink in het hotel.

Ik wil graag iedereen bedanken voor het leuke gezelschap.

Het was een vermoeiende maar zeer interessante reis waar we veel unieke mensen hebben ontmoet en legendarische plaatsen hebben bezocht. Ook was het heel leuk om kung fu familie van over heel de wereld te leren kennen of opnieuw te ontmoeten.

Recente Artikels

Belgian Seminar 2024 Grandmaster Samuel Kwok

29 en 30 juni 2024 Ook dit jaar komt Grootmeester Samuel Kwok naar onze school.  Een nieuwe kans om les te krijgen van deze levende legende in de Martial Arts wereld. GM Kwok is de student van GM Ip Chun en GM Ip Ching, de 2 zonen van de stichter,

Lees meer »

Mastering Wing Chun: Block-Punch Technique with GM Kwok and Jan Sifu

Dive into the essence of Wing Chun with our latest 2-minute video, featuring the legendary Grandmaster Kwok demonstrating the crucial block-punch technique. Follow along as Jan Sifu, from our Belgian school Wing Chun Pai, teaches this fundamental skill, with students showcasing their application in real-time. 🇧🇪✨ Discover the power and

Chum Kiu’s Stepping Bong Sau – Denmark Wing Chun Club Showcase

In this video, the Denmark Wing Chun Club presents a focused showcase on the stepping Bong Sau technique from the Chum Kiu form. This demonstration highlights the practical application and effectiveness of one of Wing Chun’s core techniques, emphasizing the skill and precision of our practitioners. Featured in this showcase: